Yoga tijdens en na je zwangerschap, Hatha Yoga en Yin Yoga


Bij Yoga op de Berg kun je terecht voor individuele yogalessen en workshops

Een individuele les of workshop is volledig gericht op jou!

Yoga tijdens en na je zwangerschap  is gericht op het soepel, sterk en ontspannen maken van je lichaam voor een prettige zwangerschap en een zo ontspannen mogelijke bevalling.
Je leert verschillende manieren van ademhalen te gebruiken om te ontspannen en meer rust in je hoofd te creëren. We doen oefeningen voor een stabiele bekkenbodem en verschillende yoga houdingen voor een sterk lichaam.

Hatha Yoga  Fysiek en mentaal uitdagend en daarnaast ook zeer ontspannend.
Je lichaam leert beter schakelen tussen inspanning en ontspanning en wordt soepeler en minder stijf.

 Yin Yoga  Je laat je de zwaartekracht zijn werk doen. De houdingen worden ongeveer 2-5 minuten aangehouden.
Door het langer aanhouden van een yin houding, krijg je de ruimte om naar binnen te keren en mentale en fysieke spanningen los te laten. Gewrichten en bindweefsel versoepelen, ontspannen en versterken.

 

 

“Put your heart, mind and soul into even your smallest acts. This is the secret of succes”

Swami Sivananda

 

Ervaringen van studenten:

“Eerst bleef ik maar doorgaan, nu ontspan ik bewust tussendoor” 

“Heerlijk die eindontspanning” 

“Mijn fysieke klachten worden langzaam minder” 

“Ik kom moe binnen en ga vol energie weer naar huis” 

“Ik voel direct verlichting van harde buiken bij het toepassen van de buikademhaling”

“We hebben veel gehad aan de zwangerschapsyoga tijdens de bevalling” 

“Ik heb een druk leven, de les is een moment voor mezelf “